KaptijnOnline.nl streeft ernaar om consumenten altijd de beste kwaliteit en service te bieden.
1. Garantietermijn:
Fabrieksgarantie:
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Uw normale garantie op een uurwerk is 24 maanden.
Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier. Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten voor als consument omtrent garantie en conformiteit.
Normaal gezien is uitgesloten van garantie**:
-Batterij (tot 1 jaar na aankoop is het wel garantie)
-Glasbreuk
-Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen)
-Horlogeband
-Uitgevallen steentjes tot 3 maanden na aankoop
-Coatings en laagjes op vergulde en verzilverde sieraden en parelcoatings. (deze materialen zijn extreem gevoelig voor zuren, zweet, cosmetica en haarlakken.
Bij sieraden vallen de materiaalfouten van de sieraden onder de fabrieksgarantie. Dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product.
** Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.
Wettelijke garantie:
Naast de fabrieksgarantie zit er op al onze producten een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer je aankoop tijdens de garantieperiode defect raakt neem dan contact met ons op. Wij zullen je vervolgens adviseren over reparatie of vervanging van jouw aankoop.
Bovenstaande garantie geldt onverminderd de wettelijk rechten van de consument.
Gebruiktips:
Voorkom hevige schokken, contact met chemische producten en magnetische invloeden.
Zorg er bij een horloge altijd voor dat de schroef gesloten blijft. Door het horloge te openen vervalt je recht op garantie als gevolg van stof en vocht.
Lees de bijgeleverde gebruiksaanwijzing voor verantwoord onderhoud van jouw aankopen.
Met specifieke vragen over garantie kun je altijd contact met ons opnemen.
2. Garantie vervalt:
-Wanneer u het horloge zelf opent
-Bij onjuist gebruik
-Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid op deze pagina)
-Wij raden ten zeerste af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen, aangezien dan de garantie vervalt en het horloge niet meer waterdicht is
3. Hoe te werken bij garantie en defecten:
Om uw reparatie zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden:
Download hier ons retourformulier.
Op het formulier kunt u aangeven wat het defect is.
Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (i.v.m. verzekering) te sturen naar;
Firma Kaptijn
Oudestraat 63
8261CG Kampen
Wij adviseren u het pakket aangetekend te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht.
Wanneer u uw pakket aangetekend terug stuurt naar ons, hoeft dit niet extra verzekerd.
LET OP: Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk altijd het garantiebewijs van het desbetreffende model mee te sturen.
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status. Zodra wij meer informatie hebben, stellen we zo spoedig mogelijk een oplossing voor. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 14 dagen.